لیست اختراعات شاهين احمديان


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 2
تاریخ اظهارنامه: 1392/07/27
تاریخ ثبت: 1392/07/27
خلاصه اختراع:

نوروفيدبك براساس پروتكلهاي مشخص، بازخوردهاي مناسب درجهت رفع نابهنجاري امواج مغزي ويا افزايش عملكرد ذهني به فرد ارائه ميدهد. درساخت اين وسيله درزمينه مهندسي پزشكي همواره توجه ما برروي اختلالات مغزي افراد و افزايش عملكرد ذهني بوده است. در روشي ايمن و بدون درد الكترودها به سرفرد متصل ميگردد و پس از دريافت امواج مغزي (در حدود ميكروولت)و تقويت آنها دامنه امواج افزايش يافته و با گذر از فيلترهايي با ضريب كيفيت بالا براي حذف نويز و تبديل از حالت آنالوگ به ديجيتال براي آناليز در محيط نرم افزاري وارد كامپيوتر ميشوند(FFT).در نتيجه فرآيندهاي ناهشيار و غير ارادي براي فرد قابل نمايش و محسوس ميگردد. فرد با در دست داشتن محرك هاي ديداري_شنيداري قادر خواهد بود امواج نابهنجار را تغيير داده و به حالت هنجار تبديل كند. بر اساس آناليز دقيق امواج توسط اين دستگاه ميتوان كاربرد هاي زيادي از نوروفيدبك را نام برد. يكي از كاربرد هاي نوروفيدبك در زمينه هاي ورزشي و مهندسي ورزش ميباشد. فرد ورزشكار ميتواند با استفاده از بازخوردهاي امواج مغزي خود در زمان تمرينات از شدت استرس وكم تمركزي خود مطلع شود تا بتواند راندمان خود را افزايش دهد.به همين صورت ميتوان از اين دستگاه در موارد پزشكي و روانشناسي، نظامي، وحتي گيمينگ و... استفاده كرد.

تاریخ ثبت: 1397/01/28
خلاصه اختراع:

نوروتيمنت Neurotainment (تلفيقي از فناوري، سرگرمي و درمان بر پايه امواج مغزي و نوروفيدبك) با ايده اصلي درمان تكنولوژيك ناهنجاري هاي مغزي، كه با استفاده از ابزار الكترونيكي به عنوان يك گجت ( يك هدست بي سيم كه امواج مغزي را دريافت ميكند ) در قالب اپليكيشن هاي موبايل و كامپيوتر و نيز نسلي از اسباب بازي ها و رباتهاي كنترلي كه كنترل آنها از طريق مغز صورت ميگيرد، به عنوان يك پكيج در اختيار فرد قرار ميگيرد و خود تنظيمي مغز را به كاربر آموزش مي دهد. در واقع ميتوان گفت نوعي نوروفيدبك خانگي و رباتيك در اختيار فرد قرار خواهد داشت. در فرآيند نوروفيدبك فرد توسط نرم افزارهاي مختلفي كه به او ارائه ميشود مورد درمان قرار ميگيرد و با توجه به اختلالي كه شخص تحت درمان در فعاليت هاي مغزي خود دارد پروتكل مشخصي براي درمان وي انتخاب شده و به صورت يك بازي ساده كامپيوتري به فرد ارائه ميشود. حال در اين طرح اين پروتكل ها به صورت اپليكيشن هاي موبايل و بازيهاي كامپيوتري به صورت شخصي و بازي هاي سخت افزاري به فرد ارائه خواهد شد. چالش پيش رو، نبود روشي است كه علاوه بر نداشتن مشكلات روش هاي متداول همچون روش هاي درمان داروئي كه مشكلات و عوارض جانبي به همراه دارد و يا درمان تحت نوروفيدبك در فضاي كلينيكال كه شامل هزينه هاي نسبتا زيادي است، وابستگي فرد را از مشاور و متخصص كم كند و با هزينه اي كمتر به او خود تنظيمي مغز و ذهن را آموزش دهد. از طرفي در رابطه با كمبود توجه و تمركز و بيش فعالي در افراد كه بيشتر در خصوص كودكان وجود دارد انجام درمان در منزل به دور از محيط درماني براي كودك راحت تر خواهد بود و حتي بدون اينكه خود كودك از مشكل خود با خبر شود تا باعث سرخوردگي او شود كار درمان توسط يك اسباب بازي كنترلي با جذابيت هرچه تمام تر صورت پذيرد.

موارد یافت شده: 2